Wij spelen Sint en Piet

Als u de school binnenkomt kunt u er niet omheen: Sint en Piet zijn weer in het land”

Ook in de klassen is dit goed te merken. Vooral bij de peuters en de groepen 1/2. Deze weken staan namelijk volledig in het teken van het thema ‘Wij spelen Sint en Piet’.

Snuf (het konijn in de klas) maakt weer van alles mee. Zo heeft Snuf meer geleerd over de aankomst van Sinterklaas. Kijk maar eens naar deze kaart:

De woorden die op de kaart staan stonden centraal. Na het ‘demonstratiespel’ met Snuf konden de kinderen het ook zelf verder uitspelen.

Deze week mag Snuf voor het eerst zijn schoen zetten. Ook een wortel voor het paard mag natuurlijk niet ontbreken!

De manier van werken hoort bij de methodiek van Speelplezier. Deze methodiek leert kinderen spelen en maakt de koppeling met diverse onderwijsdoelen. Kinderen zijn op deze manier heel erg betrokken bij de thema’s en samen actief aan het spelen en leren.

Wilt u meer weten over de methodiek bij ons in de kleuterklas? Kijk dan een op de website www.speelplezier.tv