Premier Rutte koopt eerste postzegels van onze leerlingen!

Premier Mark Rutte heeft dinsdagmiddag de eerste kinderpostzegels van dit jaar gekocht. Drie kinderen, Julian (groep 7), Emmaly en Safa (groep 8) mochten bij de ambtswoning van de minister-president – het Catshuis – aanbellen om hem coronaproof een bestelling te laten doen.
Het thema van de Kinderpostzegel actie is dit jaar ‘geef een veilig thuis’. Nederland telt 90.000 kinderen die om wat voor reden dan ook geen veilig thuis hebben bijvoorbeeld pleegkinderen, daklozen, kinderen in een azc of die thuis te maken hebben met armoede. Groep 7 en 8 proberen ook dit jaar weer zo veel mogelijk geld op te halen voor dit goede doel.

Gisteren was het natuurlijk een bijzondere ervaring voor deze drie toppers. Tijdens de ontmoeting met Mark, was er veel pers aanwezig. Met veel enthousiasme gaven zij uitleg over de actie en waarom zij graag meedoen. Een uitgebreide video reportage is te zien via de website van het AD, klik hier of via de website van nu.nl, klik hier.

Ook is er een leuk artikel geschreven waarin enkele interview vragen staan die aan de kinderen zijn gesteld, klik hier.

Ook hebben wij natuurlijk een mooie fotoreportage van deze dag.