Veilig leren fietsen op ons eigen verkeersplein!

Afgelopen weken hebben wij weer gebruik mogen maken van de fietscontainer.

Dit is een praktische aanvulling op de verkeerslessen bij ons op school. Twee keer per jaar maken wij gebruik van de fietscontainers. In de containers staan verschillende fietsen die gebruikt worden, maar ook bijvoorbeeld stepjes, eenwielers en accessoires zoals een zebrapad, rijverhogingen en ga zo maar door..

Ons eigen verkeersplein met belijning is de perfecte voorbereiding op het drukke stadsverkeer. Op het verkeersplein kan in een veilige omgeving praktisch verkeersonderwijs gegeven worden. Hierbij worden echte verkeerssituaties nagebootst. Tijdens de lessen vergroten leerlingen hun kennis over verkeersborden, verkeersregels en verkeerstekens.

Super leuk en natuurlijk ook erg leerzaam. Daarnaast was het weer een extra cadeautje en is de gymjuf die de lessen gaf een heel stuk bruiner geworden 😉